Karim

    Hej! Jag läste Ekonomiprogrammet och tog studenten, men tyvärr fick jag F i engelska 6 och som ett resultat fick jag inte gymnasieexamen, utan studiebevis. Nu, hösten 2020, sökte jag två kurser Engelska 6 och Naturkunskap 2, men nu vill jag hoppa av Naturkunskap 2 innan den är avslutat av personliga skäl. Så min FRÅGA är: kommer jag få F eller Streck om jag hoppar av kursen? Kan tillägga att jag har klarat prov och inlämningar som vi hittills har gjort i kursen, men jag vill ändå avbryta den. Tacksam för snabbt svar!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej!
    det är läraren i kursen som avgör om det finns underlag för att sätta betyg eller inte. På ett ungefär... kan man säga att det är ofta så att i fall man läser halva kursen som finns det underlag för att sätta betyg och betyget får då ofta bli F. Men om läraren anser att det inte finns tillräckligt med underlag för att sätta betyg, då kan inget betyg sättas och då blir det "inget betyg" = "streck".
    Fråga läraren i kursen om hen anser att det nu finns underlag för att sätta betyget i kursen.