Max
    Får man särskild behörighet i moderna språk steg 3, områdesbehörighet A3 och A6c om man bara läser språket under Pre-DP på International Baccalaureate? Jag planerar nämligen att bli läkare och tänker därför läsa Swedish, English, Mathematics, Chemistry, Biology och Physics, vilket innebär att det bara går att läsa moderna språk under Pre-DP. Och hur fungerar det med meritpoängen?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Här>> kan du läsa vad som gäller när man söker till högskola I Sverige  med IB-diploma. Olika IB skolor erbjuder olika kurser under pre-IB året och det går därför inte att svara generellt. Läs på länken ovan och om ngt är oklart, kontakta SYV på den IB skola som du vill läsa på eller kontakta antagning.se som ansvarar för ansökningar till högskoleutbildningar i Sverige.