axel

    Hej, jag går på lernia via komvux (heltid) är dock bara i skolan 2 dagar i veckan ett par timmar, jag undrar hur det fungerar att ansöka om ledighet? får man vara ledig osv? jag kommer isf studera som vanligt när jag är bortrest.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Axel,
    så vitt jag vet så är det rektor på skolan där du läser som kan bevilja ledighet. Kontakta rektorn i den frågan. Du kan också ringa till skolverket och fråga om det finns ngt skrivet i lagarna om just Komvux-ledighet. Tel.nr till skolverket - 08-52733200

    Liselotte