Svem
    Hej Jag studerar komvux nu för att höja fysik 2 och biologi 2. Jag blir klar med dessa kurser i mitten av januari. Jag har igår sökt högskola´/universitet. Jag behöver vara godkänd i dessa ämnena för att bli behörig i de jag vill komma in i. Hinner ja få mitt betyg fram till ansökan detta året eller måste jag vänta till hösten?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hejsan,
    enligt info på Antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll - är sista dag att komplettera sin ansökan till vt-19 den 3 december 2018.
    Om dina kurser slutar i mitten av januari 2019, kan du inte komplettera med de betygen den 3 dec (månaden innan), eller hur?
    På så sätt kommer du från Antagning.se få svar OBEHÖRIG. Det är vad jag tror kommer att hända.
    Vänligen
    L.

    Liselotte