Anonymt
    Hej..
    Jag går i 7 och jag fick F på Engliska .. Jag undrar om det kan påverkar att jag ska gå om 7 ...
    Och hur kan jag ändra mitt betyg?

    2 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hejsan!

    Har jag förstått dig rätt: du går i åk7 och fick underkänt (det vill säga betyget F) på engelska. Man brukar inte gå om i fall man bara har ett ämne underkänt.

    Hur du kan få högre betyg i engelska: börja med att be din lärare om feed-back - vad orsaken är till varför du inte fick ett godkänt betyg. Du kanske behöver hjälp av en speciallärare (jag vet inte om så är fallet men kan vara så - om du t.ex. har dyslexi i någon form).

    Sommarskola tänker jag på. Det är olika i olika kommuner - om sommarskola erbjuds och i så fall när den börjar och hur många veckor man får läsa. Det tycker jag du bör fråga efter på din skola - SYV, lärarna och/eller rektor.

    Jag skall samråda med kollegorna & i fall vi kommer på några fler tips till dig - återkommer vi i så fall.

    Bästa hälsningar
    ANNA
    Anna SYV på FrågaSYV
    Hejsan!

    Har jag förstått dig rätt: du går i åk7 och fick underkänt (det vill säga betyget F) på engelska. Man brukar inte gå om i fall man bara har ett ämne underkänt.

    Hur du kan få högre betyg i engelska: börja med att be din lärare om feed-back - vad orsaken är till varför du inte fick ett godkänt betyg. Du kanske behöver hjälp av en speciallärare (jag vet inte om så är fallet men kan vara så - om du t.ex. har dyslexi i någon form).

    Sommarskola tänker jag på. Det är olika i olika kommuner - om sommarskola erbjuds och i så fall när den börjar och hur många veckor man får läsa. Det tycker jag du bör fråga efter på din skola - SYV, lärarna och/eller rektor.

    Jag skall samråda med kollegorna & i fall vi kommer på några fler tips till dig - återkommer vi i så fall.

    Bästa hälsningar
    ANNA