Daniel SYV

    Hej Hope!
    Som det är nu (i alla fall som det är i Sverige) så konkurrerar man om plats på läkarprogrammet med sitt meritvärde som räknas fram på de betygen som ingår i examensbevis från gymnasiet eller från komvux, och/eller med resultatet från högskoleprovet.
    Du är fortfarande mycket ung och har tid på dig att lära dig mer svenska. Du ska läsa ett år innan gymnasiet och sedan tre år på gymnasiet och först efter det ska du kunna söka till eftergymnasiala utbildningar. Det är alltså minst fyra år tills dess. Det är ganska lång tid. Försök lära dig så mycket svenska som möjligt. Gör ditt bästa i alla ämnen på grundskolan och i alla kurser på gymnasiet!

    • Elev : Tack så mycket
    • Milla : Vi på FRåGA SYV är glada om våra svar blir till hjälp!