Zaki
    Hej .
    jag är en elev som går på nian och undrar om det finns något gymnasium som undervisar teknik programmet på engelska ?
    • Mikael : I vilken stad söker du till gymnasiet ?
    • : ludvika .
    • : vilken som helst .
    • Julia : Vi har inte lyckats hitta teknikprogrammet med undervisningsspråk Engelska. Troligtvis så finns det inte. IB-programmet, internationella programmet?
    Läs alla kommentarer

    2 Svar

    Saga SYV

    Hej Zaki,
    vi vet inte i vilken stad du söker till gymnasiet, därför att den info framgår inte av din fråga. Men, oavsett vilken stad du söker i - så har vi inte lyckats hitta Teknikprogrammet med undervisningsspråk engelska. Vi har gjort förfrågningar på diverse olika ställen - hos gymnasieskolorna och hos gymnasieantagningskanslierna och hittils har alla som svarat - svarade att det ej finns TE med undervisningsspråk Engelska.
    Jag kan rekommendera att du kikar på IB-programmet, det internationella gymnasieprogrammet - om du vill ha undervisning på engelska.

    Mvh
    S.

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Zaki,
    i Ludvika finns det idag, enligt våra uppgifter, två gymnasieskolor. Du kan kika på dem på gymnasieguiden.se/gymn
    Vi har letat och gjort förfrågningar på alla möjliga ställen- på gymnasieskolorna, hos _Skolverket och på gymnasieantagningskanslierna men ingen känner till att TE skulle finnas med undervisningsspråk Engelska.

    Vi beklagar detta.
    Vi kan inte skapa nya utbildningar, utan bara berätta för dig vilka utbildningar som finns.

    Vänligen

    Julia syv