Frågor och svar taggade med 'extra år' (1 st.)

    • Erika

      Extra år i grundskolan eller individuella programmet?

      Vad finns det för fördelar och nackdelar med att gå ett extra år I grundskolan respektive att gå ett år på individuellt program innan studieförberedande IT program? Alltså valet mellan de två alternativen. Eleven läser anpassad kurs pga sjukdom och kommer att söka gymnasiet på individuell kvot....

      Liselotte: : Hej Erika! Att gå ett extra år på grundskoIan eIIer att Iäsa på IM; introduktionsprogrammet gör man i fall man inte är behörig till Nationella gymnasieprogram.... Läs hela svaret