Ängel

    Vad gör man om man har läst naturkunskap 1 och 2, även läst matte 1 och 2. Men vad jag tror så krävs det att ha läst kurserna naturkunskap 3 och matte 3 för att komma in på högskolan med biokemi. Finns det något basår där man bara läser naturkunskap 3 och matte 3?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    inom ämnet Naturkunskap på gymnasienivå i Sverige är kursen Naturkunskap 2 högsta(svåraste)  kursen, ingen högre kurs existerar. Det kan du se information om på skolverkets hemsida.
    Vänligen se hur behörighetskraven ser ut till just det programmet som du vill komma in på. Inom matematik kan matematik 4 krävas till universitetsprogram där man läser biologi och kemi men behörighetskraven kan se olika ut och detta även om programmet har samma eller liknande namn.

    Studie- och yrkesvägledare
    • Ängel : Okej, tack så jättemycket!
    • Milla : Vi på FRåGA SYV är glada om våra svar blir till hjälp!