Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    det är svårt att få jobb inom HR; det är många fler som söker de jobben än det finns anställningstillfällen, men det är givetvis upp till dig vad du vill satsa på och om du vill satsa på HR, så råder jag dig läsa så mycket som möjligt om Arbetsrätt i första hand och om ekonomi i andra hand. Det är det som arbetsgivare efterfrågar när de söker anställa inom HR.
    När du skriver "något liknande HR", vad tänker du då? På vilket sätt vll du att ditt blivande yrke skulle likna HR-yrken? Yrken kan likna varandra på ganska många Olika sätt.
    Du får gärna kika på många yrken på www.framtid.se där det finns över 2.ooo yrkesbeskrivningar.
    Du kan t.ex börja med att titta på yrken som jag länkar till nedan:

    HR-administratör

    HR-assistent

    HR-business partner

    HR-specialist

    Konsult

    Organisationsutvecklare

    Personaladministratör

    Personalansvarig

    Personalchef

    Personalsekreterare

    Personalspecialist

    Personaltjänsteman

    Personalvetare

    Rekryterare

    Samordnare

    Studie- och yrkesvägledare