Kimia
    Vill veta vilka fördelar det finns med att efter VO,vidareutbilda sig till tandläkare?.
    Finns det ens något vits med att jobba inom tandvård?,eftersom man jobbat inom sjukvård innan.
    Jag tänker eftersom man efter VO,har erfarenhet från sjukvård ,eftersom man jobbat som undersköterska.
    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej!
    Du behöver inte byta från sjukvård till tandvård. Det är frivilligt att söka utbildningar - alla (förutom en 9 årig grundskola, som är obligatorisk).
    Om man är utbildad undersköterska, finns det goda chanser att få jobb.

    Mvh
    Mikael
    • : Kan du beskriva mer?,och finns det fördelar med att efter VO utbilda sig till tandläkare?.Mvh
    • : Om jag väljer att byta från sjukvård till tandvård,finns det då fördelar med det?.Mvh
    • : Tacksam för svar,mvh.