Hej Kimberly,
    Det finns väldigt många olika kurser som är bra att läsa inför framtiden. Om du vill börja läsa under höstterminen 2020, måste du nu se vilka kurser som du fortfarande kan söka (Sen anmälan) och av dem välja vilka som är på distans eller på de lärosäten dit du kan pendla (för det är inte rimligt att föreslå att flytta för att gå en kurs under en termin och efter 4 månader behöva flytta igen). När du sorterar ut alla de "möjliga kurser" (även med tanke på studieekonomi) så är listan kanske väldigt kort - kan också bli så att det finns endast en enda kurs kvar för dig att söka eller ingen kurs alls. Du får gärna återkomma med listan på kurser som är möjliga för dig att söka - och vi ska försöka ge råd.
    Angående studieekonomi, menar jag att i fall du vill kunna få studiemedel från CSN, måste du läsa på minst halvtid och kan då ansöka om halva studiemedel. Studier på lägre takt ger inte rätt till studiemedel.
    För övrigt, är det nästan alltid bra att ha Körkort, kunna mer engelska och något annat språk, än eng. och svenska och lära sig mer om Studieteknik som passar just dig.
    Men det finns fortfarande möjlighet att komma in på en eftergymnasial Utbilnding ("kurspaket") med start hösten 2020. T.ex inom yrkeshögskola finns det många utbildningar med "sen ansökan", och du får gärna kika på några av dem:
    yhguiden.se/utbildning/campus-varberg/komposittekniker
    utbildning/hermods-yrkeshogskola/redovisningsekonom
    nackademin/lararassistent-nackademin-jonkoping
    yhguiden.se/utbildning/nbi/logistics-planner
    yhguiden.se/utbildning/nackademin/forpackningsutvecklare-designer
    yhguiden.se/utbildning/facility-management-affarshogskolan-goteborg
    sky-stiftelsen-yrkeshogskolan-sverige/transportledare-arbetsledning-flerpartslogistik
    yhguiden.se/utbildning/yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/sommelier
    yhguiden.se/internationell-logistiker-speditor-inriktning-digitalisering-hermods-helsingborg
    yhguiden.se/utbildning/affarshogskolan/b2b-saljare-affarshogskolan-orebro