Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Elma,

    utbildningsutbud förändras. Om du är 17 år idag, kommer du troligtvis kunna söka till högskola/universitet till hösten 2021 eller ännu senare och vi vet idag ännu inte vilka utbildningar som kommer att erbjudas då.
    Idag kan jag se utbildning.gu.se/kurser/kurs_information på GU inom "kriminologi". Kontakta institutionen för sociologi & arbetsvetenskap där utbildningar i kriminologi brukar erbjudas - på Göteborgs universitet.

    Info om vilka högskoleutb. som erbjuds i Sverige hittas lättast via lärosätenas gemensam sida www.studera.nu

    Liselotte