Noor

    Hej! Jag går andra året i gymnasiet och jag hatar min lärare och hon hatar mig. Jag är tvungen att ha svenska som andra språk med henne och jag vet att vi kommer ha henne i trean också, jag tänkte om jag kunde läsa sva 3 redan i år så jag kan slippa henne i trean. Jag har försökt så mycket men rektorn säger nej. Jag undrar om det finns regel som säger att man inte får göra det?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Rektorn har rätt. Du behöver ha kunskaper i Sva 2 motsvarande godkänt betyg i hela kursen för att ha en chans att klara nästa, svårare kurs:Sva 3.

    Studie- och yrkesvägledare