Hej Amina,
    om du vill fortsätta läsa till socionom i Stockholm bör du kontakta det lärosäte i Stockholm dit du vill byta och fråga om de har någon ledig plats och om de i så fall kan acceptera dig som studerande till termin 2 på sin utbildning. Om ingen ledig plats finns eller om kurssammansättningen inte stämmer helt, då måste du söka till utbildningen i Stockholm på vanligt sätt. Sedan om du blir antagen kan du ansöka om Tillgodoräknande av tidigare utbildning och får efter det svar om du kan hoppa över någon eller några kurser på den "nya" utbildningen (man behöver inte läsa om samma kurser i vilka man redan har godkända betyg i).

    I Sthlm ges socionomprogrammet både på SU och på Ersta Sköndal Bräcke högskola.