anonym

    Hej. Går i ettan och ska snart välja vilka individuella val jag ska ha. Helst ska man ha ett i tvåan och ett i trean. Dock de två jag helst vill ha ligger båda i tvåan. Tror du det blir alldeles för jobbigt att ta allt i tvåan? Är det smartare att dela upp det för att jämna ut plugget, eller bättre att läsa kurserna jag helst vill? Tack.

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej, fråga studie- och yrkesvägledare på din gymnasieskola om det i princip skulle vara möjligt att välja 2 kurser inom individ.val till år2; det kan nämligen vara så att de två kurserna som du väljer emellan ska gå samtidigt (alltså på samma tider) och du kan ju inte klona dig - på så sätt kanske det inte är praktiskt möjligt att läsa båda de kurserna under samma läsår. Vet du att du inte kan läsa den andra kursen som du vill läsa - i år 3? Hur vet du det? har du frågat SYV på din skola om det?
    Hälsningar
    Peter