Kimia
    Hej!
    Vilka är fördelar med att hamna i både urvalsgruppen för höga betyg & urvalsgruppen för höga resultat av Hp?.

    Tacksam för hjälpen!
    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, fördelen med att vara med i flera urvalsgrupper är att man har då en extra chans att komma in på utbildningen. Med vänlig hälsning, Mikael syv
    Då kan man fortfarande komma in men då har man bara en chans i stället för två! Exempel: man vill vinna på lotto och köper en lott eller två lotter. Med två lotter har man två chanser att vinna och med en lott - bara en chans. Exakt samma sak med urvalsgrupper - är man med i två grupper har man två chanser i stället för en. Med vänlig hälsning, Mikael syv
    • : Hur blir det om man bara är med i en urvalsgrupp som,(hög resultat av Hp)?,& tvärtom?.Mvh
    • Mikael : Se mitt utökade svar - ovan. Med vänlig hälsning, Mikael
    • : Tack för svaren.Mvh