Julia SYV på FrågaSYV

    Nej, det är det inte.
    Företagsekonomi på högskolenivå ligger på högre nivå och är både djupare och mer omfattande.
    Hänvisningar:
    skolverket.se/undervisning/gymnasieskolan/laroplan-program-och-amnen-i-gymnasieskolan/gymnasieprogrammen/amne?företagsekonomi - där kan du se att gymnasiekurs i företagskonomi 1 är en 100p. kurs som man på heltid skulle läsa på 5 veckor.
    umu.se/utbildning/kurser/foretagsekonomi-A - här kan du se exempel på beskrivningen av Företagsekonomi A en 30 hp kurs som läses på heltid på 20 veckor. Alltså, förutom det att en högskolekurs Företagsekonomi A är fyra ggr längre/mer omfattande - så ligger den också på högre nivå (högre svårighetsgrad).