K
    Hej
    Vill bli förlossnings läkare/barn morska

    vilken linje väljer man då?
    Vilka skolor erbjuder bäst undervisning?
    Hur går undervisningen till?
    Måste man gå natur linjen? Eller kan man ta typ Sam- media?
    Hur mycket tjänar man?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du vill sikta på förlossningsläkare så är du läkare i botten och då är Natur/natur den bäst lämpade vägen. Vill du bli barnmorska så måste du bli sjuksköterska först och då kan du gå Natur även där men du kan även gå Sam och välja till kursen Naturkunskap 2 som krävs. Den kursen bör du kunna välja till inom skolans valbara kurspaket.

    Det är svårt att säga vilka skolor som erbjuder bäst undervisning - du får ta reda på vilka skolor som du har i ditt valområde och gå på Öppna hus, kanske gå en provdag och testa på undervisningen.

    Här kan du leta löner för olika yrken; http://www.lonestatistik.se/yrken-a-till-o.asp

    /Lena, Syv