Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Saif,

    om du menar den här utbildningen - fhs.se/utbildningar/statsvetenskap-inriktning-krishantering-och-sakerhet---kandidatprogram, då - kan man se tidigare antagningssiffrorna bl a på https://statistik.uhr.se/ och de ligger på över 20.5... dvs den siffran som du uppger i din fråga ligger bra mycket lägre, tyvärr, än det antal poäng som brukar ge plats på den utbildningen.

    Det betyder givetvis inte att allt hopp är ute, men å andra sidan, brukar antagningsgränser inte förändras så där jättemycket om inte ngt. "särskilt" händer, som t.ex en stor utökning av antal studieplatser t.ex.
    Min bedömning är att det är mycket tveksamt att man med 18.6 kan komma in när det brukar krävas över 20.5.

    Ledsen att behöva ge ett sådant svar. :(

    L.

    Liselotte