Hej;

    Inom ämnet Fotografisk bild finns det 4 st. gymnasiala kurser: 1-4. Det kan man se på Skolverkets webbplats. Vilka gymnasieskolor som erbjuder kurser inom det ämnet kan ändras från ett år till nästa.
    Alla de fyra kurserna inom ämnet Fotografisk bild får läsa som programfördjupning på ES, vilket man kan se i Programplanen för ES.

    Kurserna Fotografisk bild 1-3 får läsas som programfördjupning på SA, vilket man kan se i Programplanen för SA.
    Kursen Fotografisk bild 1 får läsas som programfördjupning på TE, vilket man kan se i Programplanen för TE.

    Kika gärna på utbildningen ES/inriktning estetik-och-media på Mediegymn.Göteborg, på LBS i Borås, LBS i Trollhättan och på LBS i Gbg.