Hej Susanne!
    Ja, historia 1a1 och 1a2 räknas tillsammans som historia 1b. Och kursen historia 1b (eller 1a2) är underliggande kurs för både his 2a och his 2b-kultur. Man är alltså behörig läsa historia 2b-kultur med godkänt betyg från kursen historia 1a2. Du får läsa om det på skolverkets hemsida.

    • : Tack för svaret
    • Mikael : vi på fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp!