benni

    asdddddddddddddddddddddd

    1 Svar

    Hej!

    På det estetiska programmet inriktning teater läser du:
    Gymnasiegemensamma ämnena 1,150p (allt ifrån engelska, samhällskunskap, svenska mm) Programgemensamma karaktärsämnen 150p (estetisk kommunikation och konstarterna och samhället).
    Inriktingingen teater är 400p
    Programfördjupning (vad som är specifikt för din utbildning 500p)
    Individuellt val 200p
    Examens arbete 100p

    På teater inriktningen får du främst utveckla din förmåga att agera på scen.
    Du kommer också att få lära dig bland annat vad som krävs för att genomföra en föreställning med alla olika delar, då får du ofta mer kunskap om andra yrkesgrupper inte bara skådespeleri.

    Du har också möjlighet att inom ditt individuella val välja kurser som du är extra intresserad av.

    Hoppas att du känner att du har lite mer information nu.

    Hälsningr
    Melina SYV