Sara
    Hej!
    Jag har hittat ett yrke på allastudier.se som jag inte vet någonting om men det är iallafall integrationshandläggare. Jag tycker att det verkar väldigt spännande så jag har några frågor: vilket program och inriktning är bäst att välja på gymnasiet?
    Hur många års utbildning är det efter gymnsiet?
    Om det är svårt/lätt att få jobb?
    Och sista frågan, vad lönen ligger på? Tacksam för om du försöker svara på alla svar

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kul att du hittat till Allastudier OCH ett yrke som du kan tänka dig. Hittade en länk som innehåller mycket av den information du söker;
    http://www.utbildningssidan.se/info/integrationshandlaggare/integrationshandlaggare.aspx

    Kan tänka mig att ett högskoleförberedande program kan vara intressant att kika på, Samhällsvetenskapsprogrammet kanske?

    Lön och annan information hittar du just här på allastudier; http://allastudier.se/jobb-o-l%C3%B6n/30-integrationshandl%C3%A4ggare/

    Lycka till!/Lena, Syv
    ...vanligtvis går man en grundutbildning som är tre år, sedan kan man lägga på två år till om man vill för att fördjupa sig inom området och få mer kunskap. /Lena, Syv
    • : Tack för svaren! genom dina länkar hittade jag att man behövde antingen Beteende, samhälle eller socionom utbildning, men jag undrar ungefär hur många år de utbildningarna är? 3 år? Tack för svar