Cornelia
    Hejsan! Jag är snart klar med första året i gymnasiet och funderar på att byta skola, men undrar lite saker kring det.
    1. Om jag ska byta i tvåan, har jag fortfarande tid med det? När skulle det vara för sent? Tror du att jag kommer läsa om eller missa några kurser?

    2. Jag läser ryska som modernt språk och det är det ju inte alla skolor som har det erbjudandet. Om jag vill fortsätta med ryskan även om jag har bytt skola, hur gör jag då, om det ens är möjligt?

    Det kan vara bra att tillägga att jag fortfarande vill gå samma program (sam).
    Tack på förhand!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du vill gå samma program och bara byta skola så handlar det mycket om att skolan du vill byta till ska ha plats - då är det dom som bedömer om dina kurser räcker till. Eftersom många skolor snart går på sommarlov så kan det vara bra om du så fort som möjligt kontaktar skolan du vill byta till. Om den skolan inte har ryska så kan du inte fortsätta läsa det - då får du välja bland de språk som den nya skolan erbjuder. /Lena, Syv