Ida

    Hej, jag har läst 1år arkeologi och ska nu läsa laborativ arkeologi/osteologi. Sen till våran troligtvis osteologi. Jag såg att det var möjligt välja en utbildning som leder in mer mot moderna rättsmedicinska fall. Vad för kurser ska jag välja då? Vill gärna jobba med mänskliga skelett. Men även intresserad utav kriminalteknik.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Ida; som "allmän studievägledare" vet jag inte exakt de detaljer som du frågar efter; vi har tyvärr inte någon egen expert på just det område heller...

    Det jag kan råda dig att göra är att kika på några yrkesbeskrivningar på www.framtid.se där det även finns länkar till andra sidor som vi bedömer som relevanta och pålitliga; du kan kanske börja med att kika på yrke/osteolog
    ett annat råd - kontakta studievägledare, verksamma på de institutioner det kurser ges som du är intresserad av; se jobb/tjänste-beskrivningar (Jobbannonser) där arbetsgivare beskriver vilken kompetens de letar efter .... du kan också kontakta de arbetsgivare hos vilka du senare vill ta anställning och fråga vilken utbildning och övrig kompetens som de önskar att du skaffar dig.

    Vänligen
    Julia