Saman

    Hej Ska söka in till industriell ekonomi nu till hösten och har godkänd på fysik 2 men inte fysik 1. Räcker det eller behöver man fysik 1 också?

    • Julia : Jo, det borde vara OK att ha godkänt betyg i fysik2, för att det är ju Den kursen som krävs för särskild behörighet.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Saman,
    inför högskolestudier måste man ha Både Särskild men också Grundläggande behörighet.
    Särskild behörighet, vad gäller ämnet Fysik, kommer du att uppfylla - om du har godkänt i Fysik2.
    Vad gäller Grundläggande behörighet - kan vi inte uttala oss, för vi vet inte om du har examensbevis, utbildning från utlandet eller omdöme från en folkhögskola.
    Vänliga hälsningar och lycka till!
    ANNA