Magdalena
    Hej! Jag och en kompis funderar på att söka in till samma program på Malmö högskola, kommer vi gå i samma klass/ha föreläsningar tillsammans? Vi vill nämligen starta eget tillsammans (det som programmet handlar om), därför är det viktigt för oss att vi hamnar tillsammans.

    1 Svar

    Daniel SYV

    hej Magdalena,

    jag tror inte att ni på förhand kan göra någonting för att försäkra er om att hamna i samma "klass". :)

    Du/ni kan kontakta utbildningsansvariga och fråga hur uppdelningen i grupperna är organiserad. Allt som oftast kan samma årskurs "stora föreläsningar" tillsammans, men man delas upp i mindre grupper för seminarier och grupparbeten. Vilka principer som råder vid uppdelning i de mindre grupperna - kan inte vi här på Fråga syv svara på.. kan hända att det många ggr sker mer eller mindre slumpmässigt.

    Jag hoppas och tror att om ni efter det att ni båda blir antagna, ber om att hamna i samma liten grupp - så fixar de utbildningsansvariga det... ngt. annat kan inte jag tänka mig. :)

    Lycka till med ansökan och om att komma in på utbildningen /och att hamna i samma grupp/. :)

    D. SYV