agneta
    Hej!

    Jag går sista året på IB linjen utomlands, men har inte mått så bra på sistone de senaste 3 månaderna. Om jag inte skulle klara av att få ett diplom eller hoppar av finns det möjlighet att få gå om årskurs 12 på ett svenskt gymnasium eller liknande? Jag är sjutton år och svensk medborgare. Eller är det kört? Jag vill senare plugga på högskola. Vi flyttar hem nästa sommar.

    Tack för svar!

    Mvh

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är rektor på skolan du söker till som beslutar om du får förlänga din skoltid där - så det är svårt för mig att säga. Det vore nog bra att kanske kontakta de skolor du tänker dig och göra en förfrågan. /Lena, Syv