eddy
    Hej SYV!

    Jag har flera avklarade ämnen och ska nu gå om gymnasiet, jag undrar då om möjligheten att kunna börja läsa kurser från andra året redan under första året i gymnasiet finns.

    Så att man går både första och andra året på ett enda år och inte på två år så att den totala gymnasieåret blir 2 år istället för 3 år.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du har många kurser till godo via betyg - klara och färdiga så behöver du inte läsa om dessa. Och om du hittar ett gymnasium som är så pass flexibelt och som kan erbjuda dig blandade kurser från tvåan och trean så är det ju bra. Ofta kan det dock vara svårt schemamässigt att blanda kurser från tvåan och trean. Du får helt enkelt kolla med skolan vilka förutsättningar dom har. /Lena, Syv