Victoria
    Om jag vill gå två olika program på samma skola samtidigt, går det att blanda att ha båda eller måste man välja ett av dom? Eller är det några program som man kan ha båda och några inte (Skulle vilja gå stylist och design programmen)?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, tekniskt sätt går det inte att gå två program samtidigt tyvärr. Men på många program kan man inom Individuella valen och programfördjupningar läsa kurser som man läser på andra program och på så sätt läsa lite blandat. /Lena, Syv
    Hejsan, är osäker på om du exakt kan läsa just denna programfördjupning eftersom det kan se olika ut för olika skolor - den detaljkunskapen har jag inte dessvärre. Kolla upp med skolan vid skolstart vilket utbud dom har. /Lena, Syv
    • : Så om jag väljer stylist kan jag då läsa programfördjupning i textildesign? Går det i så fall på alla skolor eller går det bara om båda programmen finns på skolan?