gustav
    Ponera att man har läst fysik två och matematik fyra på komvux och biologi två och kemi två på basår, är detta en giltig behörighet för till exempel läkarprogrammet?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Gustav!
    Ja, du kan ha godkända gymnasiala kurser från olika skolformer. Det går bra att ha olika kurser från olika skolformer - för att bekräfta Särskild behörighet till en viss högskoleutbildning, t.ex. Läkarprogrammet.

    Skillnaden är bara den att betyg från Komvux påverkar ditt Jämförelsetal. Men det gör inte resultat av kurser lästa på högskolan (basår).

    Läs även på http://www.fragasyv.se/info/komvux-eller-naturvetenskapligt-basar

    Med vänlig hälsning
    Mikael
    • : Tack så mycket för ett bra svar!
    • Julia : Vi på Fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp! Trevlig midsommar!