Kimia
    Går det att påbörja Na nu?,och inte till höst.

    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Det är rektor på det programmet som du vill byta till som fattar beslut.
    Första fråga är om plats finns, ledig plats, alltså?
    Nästa fråga är: är du behörig till NA?
    och sist - om plats finns och du är behörig, vill rektor ta in dig med tanke på att en ny elev innebär väldigt mycket extra arbete för lärarna.
    Matte är ett problem: då du på VO läste Matte 1a och på NA läser man det avancerade spåret c, som är mycket svårare än a-spår.

    Kontakta rektor på NA och fråga om plats finns och om du i så fall kan byta. Min bedömning är att du får ett Nej. Även om plats finns och om du är behörig, så är det för stor skillnad mellan VO och NA för att kunna byta men det är rektor som beslutar.

    Med vänlig hälsning
    Mikael