Linnea
    Hej, jag tänkte börja plugga till undersköterska till våren. Det jag helst vill är att jobba inom psykiatrin men mår själv inte jättebra just nu så känns bättre att köra på vanliga utbildningen. Min fråga är då, går det i efterhand när jag är färdigutbildad som undersköterska att läsa extra kurser på komvux för att få någon speciell kompetens inom psykiatrin?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Komvux kan ha kurser inom psykiatrin på gymnasial nivå men om komvux i just Din kommun erbjuder dem måste du fråga på komvux i din kommun.