Nicole
    Hej!
    Det är såhär att jag går i tvån på gymnasiet och går samhällslinjen. Men jag känner att jag har valt helt fel linje då jag vill bli veterinär. Det sista jag vill göra är att gå om gymnasiet och undrar vad jag kan göra. Kan man läsa upp de ämnen på komvux som man behöver för att bli behörig till Veterinärutbildningen på högskolan?
    Tydligen är väldigt svårt att komma in på komvux för att kunna studera, alltså väldigt få platser. Vilka ämnen är det som jag saknar? Vilken lösning är bäst i mitt fall?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det bästa du kan göra är att se vilka möjligheter du har att komplettera med Matte 3b - då blir du behörig att söka ett Naturvetenskapligt basår på högskolan och läsa ikapp de ämnen du behöver. Läs mer om basåret här

    http://edu.mah.se/sv/Program/NZBNT

    /Lena, Syv