Elin
    Hej! Jag är jätteorolig eftersom jag glömde skicka in mitt gymnasieval! Jag vet inte hur jag kunde glömma detta :( Jag har haft det väldigt stressigt det senaste och helt glömt bort det. Går det att välja i april igen eller hur ska jag göra??

    MVH

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Elin,

    det är inte så allvarligt att du glömde att skicka in ditt gymnasieval. Det är givetvis inte jättebra, men det ordnar sig - om du

    1. pratar med syv på din skola snarast möjligt, berättar vad som hände /skicka t.ex mail så fort du kan/ och fråga vad hen rekommenderar att du gör nu;

    2. se till att dina val kommer in i ansökningssystemet - antingen nu /t.ex med hjälp av personal på antagningskansliet, som syv på din skola kan kontakta och be om hjälp/ eller att dina val läggs in - under omvalsperioden.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    ANNA