Ida
    Hejsan!

    jag går nu en kriminologi kurs på högskolan, och tanken är att gå på en fortsättnings kurs av den kursen jag tar nu. Måste alla betyg för den första kursen vara satta och klara, för att jag ska bli behörig för kriminologi 2?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Ida,
    eftersom Kriminologi II är en fortsättningskurs, så bygger innehållet i den på det som man lär sig i kursen Kriminologi I. Du måste alltså kunna innehåll i den underliggande kursen så pass väl att du kan få godkänt betyg på kursen, annars har du inte förkunskaper inför Kriminologi II.
    Om du menar att kursen du läser nu inte är slut när det är sista dag att söka eller komplettera för behörighet inför vårterminen, så görs det i sådana fall ofta den så kallade "villkorliga antagningen" - alltså att man blir antagen endast i fall det inkommer godkänt betyg i en underliggande kurs (i ditt fall kursen Kriminologi I).
    Om du menade med din fråga någonting annat, var god förklara med kring din fråga.
    Hälsningar
    D: