Sten-Olof
    Är det högskoleprovet som man anmäler sig för att göra provning pa matte 3c och 4c Eller? När man ska anmäla sig om man ska göra provningen på hösten?

    Med vänliga hälsning

    Familjen Falck
    • Anna : Vi har nu fått svar från Prövningsenheten i Göteborg om att Anmälan öppnar första veckan i juli (2017) och själva prövningarna kan man göra från början av september 2017.
    • : Tack så mycket för ditt svar Vänligen Familjen Falck

    2 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Sten-Olof,

    prövningar>> är det på komvux, på gymnasieskolor eller på Prövningsenheten /om kommunen har en egen prövningsenhet/ som man anmäler sig till.

    Högskoleprovet är en annan sak. Högskoleprovet har inget med matte 3c och eller 4 att göra direkt. Inom högskoleprovet finns det "matematiskt-logiska" uppgifter, inte ren matematik.

    Om det är anmälan till Prövningar, då får man göra prövningar på alla de ställen där kurserna "ges", dvs där undervisning i de kurserna finns, oavsett folkbokföringskommun.

    Instruktioner om hur man söker i kurskatalogen Alvis - gäller Prövningsenheten i Göteborg, finns här >>.

    Själva Kurskatalogen - finns här >>>.

    • : Tack så mycket för ditt svar Vänligen Familjen Falck
    • Mikael : Vi är glada om våra svar blir till hjälp!
    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    just nu ser det inte ut att det är möjligt att göra anmälan/ansökan - till att i Göteborg göra prövning i matte 3c och/eller matte 4.

    Här är kontaktuppgifter till Prövningsenheten i Göteborg:

    och telefon tid är måndag-torsdag kl.10-11.30 och du får gärna ringa dem imorgon (på telefontid) och fråga.

    Bästa hälsningar

    ANNA