alexandra
    Hej,
    Om man väljer att söka om igen till åk1, nytt program och ny skola, vad gör man under tiden man väntar på att börja Åk1 igen? Borde man gå klart vårterminen på sitt gamla program? Om man bestämt sig för att ändå läsa alla kurser på det nya programmet till hösten, är det verkligen nödvändigt att läsa klart samma kurser på sitt gamla program om man ändå ska läsa dem igen?
    Vad kan man annars göra under tiden man väntar?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Antagningsbeskedet kommer tidigast till midsommar och innan dess vet man inte PM man fick en ny plats till hösten. Därför är det smart att utnyttja sin studieplats och läsa; då kan man även ändra sig och stanna på sin gamla utbildning och fortsätta till åk 2; annars kan man söka jobb.