Kvinna

    Hejsan, har en fråga gällande yrkesprogram; Om man får F i Samhällskunskap 1a1 MEN har minst E i; - de Programgemensamma ämnen - Inriktningar - Programfördjupningar (bl.a. Entreprenörskap) - Individuellt val - Gym.arbetet - De resterande Gymnasiegemensamma ämnen (Engelska 5, Historia 1a1, Idrott & Hälsa 1, Matematik 1a, Naturkunskap 1a1, Religionskunskap 1, Svenska 1).... får man då en gymnasieexamen eller blir det ett studiebevis??

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Veronica
    Samhällskunskap 1a1 är en liten (á 50 p) kurs som finns under Gymnasiegemensamma ämnen på gymnasieskolans yrkesprogram. Betyg i kursen måste finnas med - men F är också ett betyg. så, enligt hur jag tolkar reglerna, så får man examensbevis från ett yrkesprogram med F i samhällskunskap 1a1 i beviset Om man för övrigt uppfyller kraven för examensbevis.
    Exempel på hur programplan för ett yrkesprogram ser ut kan man se på t.ex gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/HV/programplan/Programplan_HV

    • Kvinna : Tack <3
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!