Isa
    Hej!
    Jag går är inne på mitt andra år på det naturvetenskapliga programmet och undrar om man måste uppnå minst E i alla gymnasiegemensamma ämnen för att kunna bli högskolebehörig?

    1 Svar

    Lotta SYV
    Nej.

    Du ska ha totalt 2500p av sedda ska minst 2250p vara minst E inkl Sv1-3, En5-6, Ma1 och Gymnasiearbetet för att få grundläggande behörighet sen tillkommer särskild behörighet d v skurser som du måste ha för vissa utbildningar t ex ingenjör Ma5, Fy2, Ke2....kolla gärna www.saco.se/valjayrke

    Sök gärna upp din studie- och yrkesvägledare på skolan för att få klarhet i detta.

    Lycka till!//Lotta