Hej,

    går inte att svara på din fråga: saknas viktigt info. ... Det är mycket viktigt att veta VILKA KURSER som i ditt examensbevis är markerade som utökade kurser (U) och även vilken utbildning på högskolenivå du söker (rättare sagt  - Vad Särskild behörighet är till den utbildningen); detta för att bedöma om U-kurserna ska räknas in eller inte.

    U-kursen räknas in om den krävs för särskild behörighet till just den högskoleutbildning, eller om den ger meritpoäng; i andra fall räknas inte en U-kurs in, alls.

    Du behöver, förresten, inte räkna själv. Antagning.se kommer räkna fram till meritpoäng - separat till varje alternativ som du söker till högskola/universitet.

    Vänligen
    ANNA