Maria-Paz
    vart ska man vända sig? han har precis börjat på bygg.
    han vill byta men val 2 kom han ej in på vad gör man?

    2 Svar

    Lotta SYV
    Hej Maria-Paz

    Ta kontakt med Gymansieantagningen där ni bor och kolla vilka skolor/program där det finns lediga platser på andra program än Bygg. Skolorna har precis börjat nu och det kan bara lite bråttom med detta.

    Lycka till!
    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det ni får göra är att kontakta den skola där sonen önskar gå. Finns det plats så borde det inte var något problem om sonen är behörig till det nya programmet. Om det inte finns plats så kanske han kan stå som reserv men ni kanske då får bredda ert val av skolor och program och ringa runt helt enkelt. Lycka till!/Lena, Syv