Sadeer
    Hej,

    Jag har läsa alla mina gymnasiekurser på komvux, men jag fick F i ett ämne och sen har jag läst om det ämnet och fick då E. Jag undrar bara om jag kommer att hamna i (BII) gruppen, på grund av att jag har läst om detta ämnet för att få godkänd?

    Mvh

    Sadeer

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det beror på: har du F betyget i ditt slutbetyg eller i ditt examensbevis? Ta fram det dokumentet som innehåller alla de kurser du läste och se vad det dokumentet heter plus se vilket betyg i den aktuella kursen du har just i det dokumentet ... Svara på det, så svarar jag om du prövas i BII gruppen eller inte ...

    • : Hej igen, jag hade ett F på Svenska som andra språk 1, men sen har jag läst om kursen och fick ett E. Jag har ingen Gymnasieexamen, eller betygsdokument, utan bara samlade kurser som motsvarar 2400 poäng som min komvux kommer nu att utfärda dem till en gymnasieexamen.
    • Liselotte : Om du kommer att få Examensbevis och alla kurser som krävs för behörighet finns i det examensbeviset (dvs du behöver inte läsa ännu en kurs för att bli behörig, Särskild behörighet) - prövas du i icke-kompletterings kvoten, dvs inte i BII, som är Kompletteringsgruppen.