Emil
    Jag går andra året på en praktiskt gymnasielinje, men planerar inte att fortsätta jobba som detta, utan är mer intresserad av att studera vidare till pilot. Via yrkeshögskola (http://www.studentum.se/skola/scandinavian-aviation-academy/pilotutbildning-integrerad-trafikflygarutbildning-203350), eller via vanliga sättet(högskola?).
    Eftersom jag går på en praktiskt linje kommer jag behöva läsa fysik 1a via komvux för att få behörighet. Och då undrar jag om mina chanser att komma in på utbildningen försämras eftersom jag läst en av kurserna som krävs via komvux?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej EmiI,

    som det är nu, så Iigger utbiIdningar tilI TrafikfIygare/piIot i Sverige på YrkeshögskoIan>>

    TiII yrkeshögskoIan finns det inte den uppdeIningen tiII "kompIetteringsgruppen" och icke-kompIetteringsgruppen, som det finns när man söker tiII högskola/universitet. Därför vågar jag påstå att det inte spelar någon roll, om du läser Fysik1a på gymnasiet eIIer på komvux efter gymnasiet.

    Bästa häIsningar

    ANNA