Andreas
    Jag har ingen under skirft ifrån syv och det skulle lämnas in 2019-02-08 altså när jag skirver detta vad ska jag göra?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Andreas,
    om "det" skulle lämnas in 8 febr. och det är 18 febr, idag, dvs 10 dagar senare - då kanske det inte spelar någon roll om det blir ännu en dag senare. Prata imorgon med SYV på din grundskola. Hittar du inte SYV-en på skolan, be din klasslärare/mentor om hjälp. Men annars så är det rektorn som är ytterst ansvarig, så du kan även kontakta rektorn.

    Om din fråga om "det" gäller gymnasieval, då är det bra för dig att veta att det som är jätteviktigt är att dina val ligger i systemet senast sista dagen i Omvalsperioden, som blir senare på våren.

    Vänligen och lycka till!
    ANNA

    • : På den här sidad står det 18 februari https://www.gyantagningen.se/aktuellt/aktuellt/2019-01-19-aktuella-datum-for-arets-antagning-.html
    • : Mitt val ligger i systemet
    • Anna : I din fråga har du skrivit 8 febr ( det är så jag tolkar "skulle lämnas in 2019-02-08"). Om ditt val ligger i systemet, är det ju jättebra. För övrigt, så ska man lyssna noga och memorera eller skirva upp vad SYV på din skola säger att eleverna bör göra och när de bör göra det. Massvis med "lokala regler" förekommer på olika skolor. SYV-ar kan t.ex samla in pappers-lappar med vårdnadshavarnas underskrifter - i alla fall på vissa skolor; men på andra grundskolor gör man på andra sätt. Vi på Fråga SYV kan inte veta vad som är bestämt på just din grundskola. Att ditt val ligger i systemet är viktigt och bra! Sedan kan det kanske hända att SYV-en på din skola kommer att "aktivera" de val där bekräftelse finns... och låta bli att aktivera andra elevernas val... det kan vi inte säga ngt. utan att ha pratat med SYV eller Rektor på just din grundskola (och vi vet inte ens vilken skola du går på).
    • : Ok tack för svaret
    • Anna : Vi hoppas det går bra med ditt gymnasieval. Vi är också glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!
    Läs alla kommentarer