fred

    Hej! Jag har sökt ett program där det krävs samhällskunskap 1b som behörighet. I mina betyg står att jag har läst samhällskunskap 1b och samhällskunskap 2. Men i mina meriter på antagning.se så står det bara samhällskunskap 2, trots att jag skickade in hela betyget. Får inget svar från dem. Så ställer frågan här, räknas mina olika kurser in i samhällskunskap 2 eller kommer jag inte komma in om det inte står 1b tydligt?

    • Ludmila : Samhällskunskap 2 bygger på samhällskunskap 1b och om man har godkänt betyg i samhällsk.2 så är man behörig om det krävs samhällsk.1b.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Fred,

    varför det på Antagning.se ej syns att du har godkänt betyg i samhällskunskap 1b kan inte vi svara på. Du kan ringa till Antagning.se (idag, den 15april2020) har de öppet till midnatt och tel.nr är 0771-550720
    Annars så stämmer det som Ludmila har svarat i kommentaren till din fråga: högre kurs i samhällskunskap bygger på den lägre kursen och man anses därför som behörig.