Alex
    Hej! Jag är en elev som har stora problem med idrotts kurserna som brukar finnas på skolor, och jag undrar om idrotten kommer finnas i tvåan och trean, då jag nu går i ettan. När jag kollar i 1-3ans kursplaneringar ser jag bara 100 poäng på ämnet i ettan, och sedan är det tomt på tvåan och trean.

    Tack för svar!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Alex,
    det är en kurs som heter Idrott och hälsa 1, 100p. som på alla gymnasiets nationella program är obligatoriskt att få betyget i. Att läsa fler idrottskurser är frivilligt. Om du inte aktivt väljer läsa fler idrottskurser, då läser du bara Idrott och hälsa 1-kursen. Oftast läser eleverna den kursen under årskurs1 och sedan inte har undervisning i idrott under årskurserna 2 och 3.

    Studie- och yrkesvägledare