Samvel
    Jag har tagit för många kurser (modersmål), men vill också göra prövningar på språk för meritpoäng. Det kostar och skolan (kommunal) vägrar att betala för det. Har de rätt att göra så om inte hur ska jag övertyga de att täcka kostnaderna för proven?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, skolan har ingen skyldighet att erbjuda prövning i kurser som inte ingår i din studieplan - så i detta fall så har skolan (kommunen) rätt att neka dig tyvärr. Du kanske kan betona att du verkligen vill ha bästa förutsättningar för att söka högskola och därför pröva i en kurs som ger meritpoäng? Lycka till!/Lena, Syv