Niklas

    Hej, Jag har tänkt söka till handelshögskolan och har läst franska steg 5 där jag fick C. Överväger att läsa franska 3 och då få A. Vilket betyg räknas vid ansöka till HHS? Steg 3 eller 5? Har slutbetyg från 2015. Hälsningar, Nikolas

    • Julia : Är ditt slutbetyg från komvux?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Niklas,

    reglerna för sökande till svenska högskoleutbildningar som har Slutbetyg från komvux 2010 eller senare finner du på antagning.se/sv/Det-har-galler-for-dig-som-gatt/Gymnasial-vuxenutbildning/Slutbetyg-2010-och-framat men "problemet" är att HHS är ett icke-statligt lärosäte och gör därför "lite som de själva vill", kan man kanske förklara... :) t.ex accepterar de inte meritpoängen och för behörighet kräver lägst C i betyg. Så, du bör fråga personal på HHS eller ring till Antagning.se (tel.nr 0771-550720 och tel.tid på vardagar kl.9-16).